Správa registratúry miest a obcí

Základné zákonné normy, ktoré upravujú správu registratúry miest a obcí :

  • zákon č. 395/2002 Z.z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov
  • vyhláška MV SR č. 628/2002 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach
  • vyhláška č. 410/2015  o podrobnostiach výkonu správy registratúry orgánov verejnej moci a o tvorbe spisu
  • zákon č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty
  • zákon č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve
  • zákon č. 580/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti
  • zákon č. 595/2003 o dani z príjmov

Medzi základné povinnosti miest a obcí pri správe registratúry patrí :

  • vypracovať registratúrny poriadok a registratúrny plán
  • evidovať záznamy, ktoré vznikli z jej činnosti a došlé záznamy
  • zabezpečovať evidovanie, tvorbu, ukladanie, ochranu registratúrnych záznamov, prístup k nim a zabezpečovať ich vyradenie
  • zabezpečiť trvanlivosť registratúrneho záznamu
  • uchovávať registratúrny záznam, z ktorého vyhotovili elektronickú kópiu, počas lehoty jeho uloženia
  • zabezpečovať, aby správu registratúry vykonávali osoby, ktoré majú najmenej úplné stredné vzdelanie
  • umiestniť registratúru v priestoroch, ktoré zaručujú jej zachovanie
  • umožniť výkon štátneho odborného dozoru nad správou registratúry
  • vyraďovať pravidelne  registratúrne záznamy  len so súhlasom ministerstva
  • označiť jednotlivé záznamy ku ktorým chce  obmedziť prístup, slovami „obmedzený prístup“ a uvedením času trvania obmedzenia
  • obmedziť prístup k registratúrnym záznamom obsahujúcim osobné údaje
  • odovzdať archívne dokumenty po vyraďovacom konaní do archívu
  • odovzdať bezodkladne registratúru právnemu nástupcovi