Správa registratúry miest a obcí
Základné zákonné normy, ktoré upravujú správu registratúry miest a obcí :
- zákon č. 395/2002 Z.z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov
- vyhláška MV SR č. 628/2002 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach
- vyhláška č. 410/2015 o podrobnostiach výkonu správy registratúry orgánov verejnej moci a o tvorbe spisu
- zákon č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty
- zákon č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve
- zákon č. 580/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti
- zákon č. 595/2003 o dani z príjmov
Medzi základné povinnosti miest a obcí pri správe registratúry patrí :
- vypracovať registratúrny poriadok a registratúrny plán
- evidovať záznamy, ktoré vznikli z jej činnosti a došlé záznamy
- zabezpečovať evidovanie, tvorbu, ukladanie, ochranu registratúrnych záznamov, prístup k nim a zabezpečovať ich vyradenie
- zabezpečiť trvanlivosť registratúrneho záznamu
- uchovávať registratúrny záznam, z ktorého vyhotovili elektronickú kópiu, počas lehoty jeho uloženia
- zabezpečovať, aby správu registratúry vykonávali osoby, ktoré majú najmenej úplné stredné vzdelanie
- umiestniť registratúru v priestoroch, ktoré zaručujú jej zachovanie
- umožniť výkon štátneho odborného dozoru nad správou registratúry
- vyraďovať pravidelne registratúrne záznamy len so súhlasom ministerstva
- označiť jednotlivé záznamy ku ktorým chce obmedziť prístup, slovami „obmedzený prístup“ a uvedením času trvania obmedzenia
- obmedziť prístup k registratúrnym záznamom obsahujúcim osobné údaje
- odovzdať archívne dokumenty po vyraďovacom konaní do archívu
- odovzdať bezodkladne registratúru právnemu nástupcovi